
תואר שני במנהל עסקים MBA in
מאסטר בחוסן בחינוך
Stefan cel Mare University of Suceava

מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Suceava, רומניה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
בקש מידע
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
מבוא
המאסטר המשותף של ארסמוס מונדוס בחוסן בהקשרים חינוכיים - EMJM FLOURISH היא תוכנית מאסטר חדשנית במשרה מלאה של שנתיים שמטרתה לבנות את היכולת של מחנכים ומתרגלים ביצירת הקשרים מגבירי חוסן אשר מציידים ילדים וצעירים במשאבים הדרושים. מיומנויות להתמודד ביעילות עם האתגרים בחינוך ובפיתוח שלהם.
הוא מוצע על ידי אוניברסיטת מלטה (שותפה מובילה), אוניברסיטת כרתים, יוון, אוניברסיטת ליסבון, פורטוגל, ואוניברסיטת סטפן סל מארה, סוצ'אבה, רומניה ונתמך על ידי חמישה שותפים קשורים אחרים, אוניברסיטת דאלהוזי, קנדה, רייקה אוניברסיטה, קרואטיה, אוניברסיטת פרטוריה, דרום אפריקה, אוניברסיטת אורברו, שבדיה, אוניברסיטת סאו פאולו, ברזיל, והמרכז להכשרה לפסיכולוגיה של בית הספר האירופאי. משתתפי הקורס עושים 4 ניידות בלפחות 3 מהאוניברסיטאות המעניקות תואר.
גלריה
תכנית לימודים
במהלך התכנית לתואר שני, לסטודנטים תהיה הזדמנות ללמוד את הנושאים הבאים ויוכלו לרכוש את הידע וההבנה הבאים:
סמסטר 1. יחידת ההצעה המחלקה: מרכז חוסן ובריאות סוציו-רגשית
- חוסן בהתפתחות האדם - יחידת לימוד זו משמשת מבוא לכל התכנית לתואר שני, ומטרתה להציג את מסגרת קידום הבריאות ומניעה; להגדיר את אופי החוסן; לתאר את התיאוריות והמודלים השונים של חוסן; לזהות את גורמי הסיכון וההגנה על פני מערכות שונות; ולדון ברלוונטיות של חינוך לחוסן להתפתחות ולצמיחה הכוללת של ילדים ונוער.
ידע והבנה: עד תום יחידת הלימוד הסטודנט יוכל:
- להבין את העקרונות והעקרונות העיקריים של המסגרת המדעית לקידום בריאות ומניעה ויישומה על בריאות הנפש ורווחתם של ילדים וצעירים
- הגדירו חוסן ועקבו אחר התפתחותו מהרעיון של אי-פגיעות ל-
פרספקטיבה עסקית פרטנית-הקשרית - לבחון באופן ביקורתי גישות שונות לחוסן כגון בית, קהילה, מקום עבודה, בריאות ופיתוח חברתי-כלכלי, לבחון ולהעריך את התיאוריות והמודלים העיקריים של חוסן
- זיהוי גורמי הסיכון וההגנה לילדים וצעירים מפני נסיבות שליליות כולל טראומה, עוני, מיעוטים אתניים והגירה כפויה
- יכולת ופדגוגיה בחינוך לחוסן - יחידת לימוד זו תעניק למשתתפי הקורס הזדמנות לשקול באופן ביקורתי את הגישות והמיומנויות הספציפיות שיש לטפח בילדים ובני נוער בתוך הכיתה ומחוצה לה וכן את הגישה הפדגוגית הרלוונטית לגישות ומיומנויות כאלה. להירכש. לא ניתן ללמד חוסן באופן דידקטי כעוד תחום ידע
ידע והבנה - עד תום יחידת הלימוד הסטודנט יוכל:
- השוו והשוו את ההבדלים בין גישות דידקטיות וחווייתיות בהוראה ולמידה ביחס לחינוך לחוסן
- תאר ונתח את השימוש בגישת ה-SAFE בהוראה ולמידה חברתית-רגשית
- השוו והשוו בין שיטות ההערכה השונות הנדרשות להערכת יכולות ידע, גישה ומיומנויות בהתייחס לחוסן
- תאר באופן ביקורתי את המיומנויות המרכיבות את הכישורים השונים לרבות התחומים של: מערכות יחסים ותקשורת, הלך רוח צמיחה, הגדרה עצמית, בנייה על חוזקות והפיכת אתגרים להזדמנויות (התמודדות עם מצוקות, דחייה, קונפליקט משפחתי, אובדן, בריונות, שינוי ו מעברים).
- תכנון, יישום והערכה של תכניות חוסן - יחידת לימוד זו מציגה ידע ומיומנויות בסיסיות לתכנון, יישום והערכה של תכניות חוסן והתערבויות תוך שימוש במגוון אסטרטגיות. כישורים אלו יחזקו את היכולת של אנשי מקצוע חינוכיים ליישם התערבויות חוסן תוך תשומת לב מיוחדת לאיכות היישום ולניטור השפעות התוכנית. יתר על כן, התלמידים יפתחו מיומנויות כיצד לעצב תוכנית/תוכנית פרויקט שתהפוך את אימוץ התוכנית על ידי מערכת חינוך ליותר ריאלית ובר קיימא.
ידע והבנה - עד תום יחידת הלימוד הסטודנט יוכל:
- זיהוי השיטות המשמשות במודל התכנון הכללי לפיתוח תוכנית מניעה/חוסן
- הגדר את איכות היישום וגורמים המשפיעים על איכות היישום, לרבות התאמה ושלמות התוכנית
- הסבירו את החשיבות של תנאי בית הספר וחוסן המורים, כמו גם נכונות קהילת בית הספר לשינוי על מנת ליישם בהצלחה תוכניות מניעה וחוסן
- הסבר את חשיבות ההערכה במניעה/חוסן וזיהוי השימוש בסוגים שונים של הערכה
- הבנה מערכתית ומשפחתית של חוסן - יחידה זו חושפת את התלמידים לתיאוריות ומודלים שונים בתחום הטיפול המשפחתי והפרקטיקה המערכתית. זה תומך בלמידה על ידי הכללת מפגשי תרגול על מנת לעזור לתלמידים להכיר את עצמם עוד יותר עם מיומנויות מערכתיות. יתרה מזאת, יחידה זו מאפשרת לתלמידים גם להרהר באוכלוסיות לקוחות שונות/קשיים בהצגה, ובשימוש במיומנויות/טכניקות מערכתיות כצורת התערבות, במיוחד תוך התחשבות בילדים ובני נוער בבתי הספר. זאת ועוד, יחידה זו תכלול גם הבנה מערכתית של מערכת בית הספר והקשרים רב מערכתיים נוספים המהווים חלק מהסביבה החברתית-אקולוגית הרחבה יותר.
ידע והבנה - עד תום יחידת הלימוד הסטודנט יוכל:
- להבין את התיאוריה הנוגעת לפרקטיקה מערכתית.
- השתמש במסגרת תיאורטית מערכתית כאשר אתה מבין את המורכבות של עבודה עם משפחות שונות ואת הקשיים שלהן.
- חסמים לפיתוח למידה - יחידת לימוד זו תספק הזדמנות למשתתפים להעמיק את הבנתם לגבי חסמי למידה הנובעים הן מליקויים בתוך הילד והן מחוסר התאמה חברתית והוראה. הוא יכלול התייחסות לתיאוריה ומחקר על האתגרים הנובעים מצורות שונות של ליקוי ולמידה וקשיים חברתיים ורגשיים וכן את ההשפעה של גישות, מבנים ותהליכים חברתיים בתוך המודל החברתי של מוגבלות.
ידע והבנה - עד תום יחידת הלימוד הסטודנט יוכל:
- להפגין הבנה עמוקה ורחבה כיצד צורות שונות של ליקוי יכולות להפוך למקור של מכשול ללמידה;
- להפגין הבנה ביקורתית של האתגרים והחוזקות שעשויים לחוות ילדים וצעירים עם לקויות חושיות;
- להפגין הבנה ביקורתית של האתגרים והחוזקות שעשויים לחוות ילדים וצעירים עם קשיי תקשורת ומצבי ספקטרום אוטיזם;
סמסטר 2. יחידת הנפקה של המחלקה: אוניברסיטת כרתים, יוון
- תהליכים קונטקסטואליים בשיפור החוסן: אקלים בכיתה ובית ספר - יחידה זו שמה לה למטרה להתייחס לנושאים הרלוונטיים ביותר הקשורים לתהליכים ההקשריים בשיפור החוסן במסגרת בית הספר ולהכיר את משתתפי הקורס עם:
- מושגי ליבה בחינוך כולל ואסטרטגיות לקידום מסגרות מכילות מוצלחות;
- החשיבות של למידה שיתופית וכיצד לתכנן פעילות שיתופית בכיתה;
- החשיבות של יחסי אכפתיות בתהליך החוסן ואסטרטגיות יעילות לקידום יחסי אכפתיות בכיתה;
- מודלים עיקריים להסבר התנהגות, ניתוח התנהגותי פונקציונלי בכיתה ואסטרטגיות לקידום אקלים חיובי בכיתה;
- החשיבות של זיהוי הצורך בתמיכה נוספת בעת התמודדות עם הצרכים הכלליים והמיוחדים של התלמידים.
ידע והבנה - עד תום יחידת הלימוד הסטודנט יוכל:
- להעריך את חשיבות האקלים בכיתה ובית ספר לשיפור החוסן של הלומדים, תוך התייחסות לספרות הרלוונטית על חינוך לחוסן
- זהה את התוצאות החברתיות והאינטלקטואליות של למידה שיתופית וסקור ביקורתית את היתרונות של שימוש באסטרטגיות למידה שיתופית בהתערבויות חוסן
- זהה את המודלים העיקריים להסבר התנהגות והעריך באופן ביקורתי אסטרטגיות לניהול התנהגות חיובית
- לדון באופן ביקורתי בחשיבות של זיהוי הצורך בתמיכה נוספת של חלק מהתלמידים ולהבטיח שהם נענים תוך הימנעות מסטיגמטיזציה
- עבודה עם הורים ואנשי מקצוע בהגברת החוסן - יחידת הלימוד שלו יכולה לעזור למתרגלים להצליח בפיתוח שיתוף הפעולה עם הורים בחינוך לחוסן של ילדיהם. זה יאפשר למתרגלים לתקשר עם ההורים כשותפים מרכזיים בתכנון ויישום של תוכניות חוסן בבית הספר, בבית ובהקשרים רלוונטיים אחרים.
ידע והבנה - עד תום יחידת הלימוד הסטודנט יוכל:
- לתת דין וחשבון ביקורתי של הספרות על מעורבות הורים וקהילתית בחינוך לחוסן של ילדים.
- תאר ונתח את הדרכים השונות שבהן מורים יכולים לשתף פעולה עם המגוון של ההורים בחינוך לחוסן של ילדיהם.
- תאר דרכים שבהן מעורבות קהילתית יכולה לשפר את ההזדמנות של ילדים לצמיחה גמישה.
- שיטות מחקר בחינוך לחוסן - יחידת לימוד זו שמה לה למטרה לאפשר למשתתפי הקורס לפתח הבנה ביקורתית של מושגים וסוגיות הקשורות לחקר החוסן ואת המיומנויות הרלוונטיות להערכה ולביצוע מחקר כזה. זה יאפשר למשתתפים לבנות שאלות מחקר הקשורות לחינוך לחוסן ולהבחין בין אלו הדורשות עיצוב שיטה כמותית, איכותית או מעורבת, לתכנן חקירות רלוונטיות תוך שימוש במתודולוגיה המתאימות ואסטרטגיות איסוף וניתוח נתונים, תוך התייחסות לבעיות תקפות והכללה, וכן בהתאם לסטנדרטים של מחקר אתי.
ידע והבנה - עד תום יחידת הלימוד הסטודנט יוכל:
- להפגין הבנה של החקירה המבוססת על מתרגל, המסגרת התיאורטית שלה תחת מחקר חינוך לחוסן
- הבחנה בין שאלות מחקר הדורשות עיצוב כמותי, או איכותני, או מתודולוגיה מעורבת, בין הדרכים השונות שבהן תקפות והכללה מובטחות במחקר כמותי ואיכותי
- להפגין את היכולת להבחין בין מכשירים שונים, לזהות את השימושיים ביותר ביחס למשתנים
- נושאים נבחרים בחוסן ויישומים בצרכים חינוכיים פרטניים - יחידת הלימוד שמה לה למטרה לכסות יישומים של חקר חוסן בחינוך תוך התמקדות בילדים עם צרכים חינוכיים מיוחדים. מטרתו היא לסייע למחנכים להשתמש בידע ואסטרטגיות יישומיות לבניית חוסן, תוך התמקדות באוכלוסיות חלשות כגון ילדים עם צרכים מיוחדים, לרבות ילדים עם מוגבלות, ילדי מהגרים. וילדים עם קשיים רגשיים והתנהגותיים.
ידע והבנה - עד תום יחידת הלימוד הסטודנט יוכל:
- סקירת ספרות רלוונטית ביקורתית על חוסן ורווחתם של ילדים פגיעים (למשל צרכי חינוך מיוחד: מוגבלות, ילדים מהגרים ופליטים, קשיים רגשיים והתנהגותיים)
- הבן כיצד תהליך הייעוץ יכול לעזור למורים לפתור מצבים בעייתיים בבתי ספר.
- הערכת תחומי תוכן בנושאים כמו הדרכת הורים וחינוך וחוסן משפחתי.
- תכניות מניעה לילדים פגיעים בגיל הרך ובית הספר היסודי - יחידת הלימוד שמה לה למטרה לחבר ספרות קיימת על התערבויות מבוססות ראיות לילדים צעירים עם צרכי חינוך מיוחד בהקשרים בית ספריים ומשפחתיים, כך שמחנכים יוכלו להשתמש בהתערבויות כאלה כדי לקדם את רווחת הילדים וחוסן. המטרה הכוללת של יחידת הלימוד היא לאפשר לעוסקים בבית הספר לתכנן, ליישם ולהעריך תוכניות מניעה המותאמות לצרכיהם של ילדי בית הספר, במיוחד ילדים צעירים בגיל הרך ובבית הספר היסודי.
ידע והבנה - עד תום יחידת הלימוד הסטודנט יוכל:
- זהה את השלבים הדרושים בתכנון תוכניות מניעה לילדים צעירים
- להבין את החשיבות של שלב היישום בתוכניות מניעה ולזהות את האסטרטגיות המעשיות הדרושות להבטחת יעילות התוכנית לילדים צעירים פגיעים
- סקירה ביקורתית של תכניות מניעה נוכחיות לילדים צעירים ופגיעים, תופסות את החוזקות והמגבלות שלהם
סמסטר 3. יחידת המחלקה: אוניברסיטת ליסבון, הפקולטה לקינטיקה אנושית/ Stefan cel Mare University of Suceava , הפקולטה למדעי החינוך
- חיזוק החוסן של אנשי מקצוע חינוכיים - יחידת לימוד זו שמה לה למטרה לתמוך בחוסן של מתרגלים במסגרות חינוכיות, על ידי סיוע להם להשיג אסטרטגיות התמודדות יעילות. חוסן מתרגלים יכול להיות תהליך פסיכולוגי ההופך את ההקשרים השליליים החברתיים והתרבותיים להזדמנויות להתפתחות. החוסן של המתרגלים משמש גם מודל לחיקוי עבור הלומדים. יש לו השפעה על הכישורים האפקטיביים והרוחביים, על הידע האקדמי שיכול להתפתח לידע טרנספורמטיבי.
ידע והבנה - עד תום יחידת הלימוד הסטודנט יוכל:
- לפתח הבנה מעמיקה יותר של הדרכים לקידום החוסן של המתרגלים במסגרת החוסן האקולוגי המערכתית
- תאר גורמים המקדמים חשיבה שונה, תהליך יצירתי והתנהגות שיתופית
- זהה את תפקידה של חיוביות בקידום צמיחה ורווחה
- זהה את האופן שבו רקע תיאורטי יכול לעצב את הבנת תפקיד המתרגל
- מיקומי התבוננות ותרגול I ו-II - יחידת לימוד זו, אפוא, נחוצה להכנת המתרגלים ביישום יכולות החוסן בהקשרים ממשיים עם ילדים וצעירים. הוא מספק למשתתפי הקורס לעסוק הן בהתבוננות והן ביישום של כישורי החוסן המכוסים בתכנית זו.
ידע והבנה - עד תום יחידת הלימוד הסטודנט יוכל:
- תן דין וחשבון ביקורתי על האסטרטגיות היעילות ביותר בחינוך לחוסן במסגרת עבודתם.
- תן דין וחשבון ביקורתי על הגורמים בכיתה, בבית הספר או בהקשרים אחרים המשפרים את רכישת יכולות החוסן של ילדים וצעירים.
- להכיר בחוזקות ובקשיים של עצמם בהקלת בניית חוסן אצל ילדים וצעירים
- קשרים ארגוניים ורישות תמיכה בשיפור החוסן - יחידה זו מבקשת לספק למשתתפי הקורס הבנה מעמיקה יותר של התהליכים הכרוכים בקידום החוסן בקרב אנשי מקצוע חינוכיים. למשתתפים תהיה הזדמנות לבחון מתח מקצועי ולנתח גורמי לחץ בחיים המקצועיים האישיים ועל האקלים הארגוני בבית הספר. לאחר מכן הוא ידון כיצד ניתן לנצל רשתות מקצועיות כדי לעזור למתרגלים להתמודד עם מתח ולפתח חוסן.
ידע והבנה - עד תום יחידת הלימוד הסטודנט יוכל:
- ליישם את מסגרת קידום החוסן כדי להבין ולקדם את החוסן והרווחה של מורים באמצעות אקלים ארגוני;
- זיהוי הסיכון והפתרונות העיקריים באמצעות נטוורקינג לקידום ההתפתחות האישית והמקצועית של המורים;
- ליישם את מסגרת החוסן כדי לזהות תהליכים המסייעים לקדם את החוסן והרווחה של המורים ולהיות מדריכים למורים.
- זהה את האסטרטגיות בקידום חוסן למנהיגות בית ספרית.
- פסיכולוגיה חיובית בחינוך - יחידת לימוד זו שמה לה למטרה להקנות הבנה מעמיקה וביקורתית של יישום הפסיכולוגיה החיובית בחינוך על מנת לקדם גישה מבוססת כוח בבית הספר, בניגוד לגישות הגירעון בעבר בחינוך. המטרה העיקרית היא לאפשר למורים, מטפלים, הורים ותלמידים לחפש את החוזקות בתלמידיהם ובילדיהם ולהשתמש בהם כדי לסייע להם להתגבר על פגיעותיהם.
ידע והבנה - עד תום יחידת הלימוד הסטודנט יוכל:
- הגדר את ההיבטים העיקריים של פסיכולוגיה חיובית
- זיהוי העקרונות של פסיכולוגיה חיובית בתחומי חיים שונים
- זיהוי השימוש בפסיכולוגיה החיובית במסגרות חינוכיות
- לנתח ולסנתז את התיאוריות והמודלים העיקריים של רווחה וחוסן שעולים מהפסיכולוגיה החיובית
סמסטר 4. יחידת המחלקה: אוניברסיטת מלטה, אוניברסיטת כרתים, אוניברסיטת ליסבון, אוניברסיטת סטפן סל מארה סוצ'אבה
- עבודת הדוקטורט - הדוקטורט מספקת הזדמנות למשתתפי הקורס לבצע מחקר מבוסס פרקטיקה (כולל איסוף וניתוח נתונים) בתחום הקשור לחוסן ולרווחתם של ילדים וצעירים שנסקרו במהלך הקורס, ולתרום לידע של הנושא הנחקר . יש להשלים אותו במהלך הסמסטר השלישי של הקורס ולהגיש אותו כעבודה של כ-15,000-20,000 מילים. כמו כן, יעמדו הסטודנטים לבחינה בעל פה. הנחיות מפורטות לגבי ההצעה וההשלמה של עבודת הגמר וקריטריונים ונהלים לבחינתה יתפרסמו במסמך הנחיות לעבודות שיפורסם בתחילת התואר השני.
הורג - עד סוף יחידת הלימוד התלמיד יוכל:
- לזהות ולנתח באופן ביקורתי את מהות וחשיבותה של שאלת מחקר מקורית בתחום העיסוק המקצועי שלהם.
- הפקת מחקר מדעי בחוסן, עם ביצוע מתאים של שלבי התכנון, איסוף הנתונים, הניתוח והכתיבה.
- להפגין מיומנות בביצוע חקירה בתחום של עבודה מקצועית הרלוונטית לסוגיות החוסן והרווחה של ילדים/צעירים
- להפגין מיומנויות קריטיות בניתוח המגבלות של עבודת המחקר שלו ושל אחרים.
- להפגין יכולת בניתוח סוגיות אתיות הרלוונטיות לחקירה מסוימת וביישום השיקולים והנהלים האתיים הדרושים.
זהו התואר השני הבינלאומי הראשון, משותף בחוסן בהקשרים חינוכיים בהובלת קונסורציום בינלאומי של מוסדות השכלה גבוהים, המספק הזדמנות ייחודית למנהיגים שואפים ביצירת הקשרים ומערכות חינוכיות משפרות חוסן.