UCT GSB MBA

כללי

תיאור התכנית

תוכנית ה- GSB MBA בנויה כדי לשכלל את הידע המקצועי שלך, לעורר את הדמיון שלך ולהעניק לך את הכישורים והביטחון הדרושים לך בכדי לממש את השאיפות שלך. תלמד לראות את העולם במה שהוא ומה הוא יכול להפוך ולגלות כיצד אתה יכול להפוך השראות פשוטות לפתרונות עסקיים משמעותיים.

התוכנית גם לתת לך הארקה מוצק בעסקים בינלאומיים עם מיקוד חזק בשווקים המתעוררים. עסקי שוק מתעוררים מתמודדים עם רמה גבוהה של חוסר ודאות, מורכבות, ולעיתים קרובות, אי-שוויון מופרז. עולם כזה צריך רעיונות ופתרונות חדשים, ואנו ממקדים את האנרגיה שלנו על פיתוח הוראה ומחקר המגיב על הצורך הזה.

תואר שני במנהל עסקים (MBA) ב - GSB מוצע כקורס חד פעמי במשרה מלאה או בתבנית דו - שנתית, בת שנתיים, עבור צירים שאינם מסוגלים ללמוד במשרה מלאה. שתי התוכניות בנויות סביב 16 תוכניות ליבה חובה שנועדו להתמודד עם יסודות הניהול.

התלמידים יכולים אז להתאים את הלימודים שלהם על ידי בחירת קורסים נוספים מתוך מבחר של 19 electives.

מטרות הלמידה העיקריות שלנו:

  1. להפגין את הידע הניהולי, הכלים והטכניקות הניהוליים הנחוצים כדי להיות מנהל יעיל ואפקטיבי.
  2. הצג יכולות מנהיגות אישיות המשקפות פתרונות מבוססי ערכים וניתן להחילן על ההקשרים שבהם אתה פועל.
  3. להיות מסוגל להתאים את כישורי הניהול והמנהיגות שלך וליישם אותם בהקשרים לאומיים ובינלאומיים שונים, עם הבנה קולית של בעיות פיתוח בר קיימא.
  4. להפגין יכולות יזמות על בסיס חדשנות ויצירתיות.
  5. בעל הכישורים הפדגוגיים של חשיבה ביקורתית, פתרון בעיות, איסוף וניתוח נתונים ותקשורת כתובה אפקטיבית.

UCT GSB MBA

תכנית הלימודים לתואר שני במנהל עסקים (MBA) בנויה סביב 16 קורסי ליבה. אלה נועדו למפות את הנוף ההקשרי בו עסקים פועלים, להעניק לתלמידים אחיזה איתנה של יסודות הניהול, לבנות את השכלול העסקי שלהם ולהציע הזדמנויות לתרגול אינטגרטיבי. עיצובי הקורסים מתעדכנים ומותאמים מדי שנה, ולכן הנושאים הרשומים לכל קורס יכולים להיחשב כהנחיה למה התלמידים יכולים לצפות שיכוסו בכל קורס.

1. ארגונים, מנהיגות וערכים

קורס זה מבקש להכיר לתלמידים תיאוריות מנהיגות, מנהיגות ארגונית והמורכבות של מספר מצבי מנהיגות וניהול ולהעניק תובנה לגבי התהליכים הבסיסיים. הקורס מזמין את התלמידים לפתח גישה ביקורתית לתיאוריות ומנהגי מנהיגות. מטרתו לפתח הבנה מעמיקה של מערכות היחסים בין ארגונים, אנשים ומנהיגות.

2. עיסוק מבוסס ראיות

מטרת הקורס היא לאפשר לתלמידים לפתח את היכולות לשלב גישה מתוחכמת וידענית לגבי ראיות ומחקרים קיימים בתהליכי קבלת ההחלטות הניהוליים שלהם.

3. שווקים במדינות מתפתחות

הקורס מספק ניתוח מעמיק של השווקים מנקודות מבט שונות, תוך התמקדות בהבדלים בין המדינות המתפתחות והמתפתחות.

4. עסקים, ממשל וחברה

במהלך הקורס יכירו התלמידים מגוון של מגמות והתפתחויות כלכליות, חברתיות, סביבתיות ופוליטיות אשר עשויות להשפיע באופן ישיר או עקיף על האסטרטגיה והפעילות של עסקים בכלכלת שוק מתעוררת כמו דרום אפריקה. הם גם להיות לערער לשקול את התפקיד וחלק מהתגובות הנוכחיות של הקהילה העסקית למגמות אלה.

5. מנהיגות ופיתוח אישי

הקורס נועד לשמש זרז להרהור אישי ותובנה בתהליכים ומושגים קריטיים להשלמת ה - MBA בהצלחה, וכן במתן פלטפורמה לעבודה עתידית ולהצלחה אישית.

6. כלכלה לעסקים

הכלכלה היא הסביבה של העסק. לפיכך, מטרת הקורס היא לתאר את העקרונות המרכזיים של כלכלה שיהיו בשימוש לתלמידים בחיי העבודה שלהם. קורס זה הוא קורס עקרונות מיקרו ומיקרו כלכלה.

7. חשבונאות

הקורס "חשבונאות" מתמקד בהצגת סטודנטים לתואר שני במנהל עסקים, בלשון החשבונאות ובמתן יכולת קריאה, פרשנות והבנה של דוחות כספיים.

8. התנהגות ארגונית וניהול אנשים

קורס OBPM יספק גישה ארגונית כוללת לאסטרטגיות ניהול אנשים והוא מכסה שלושה נושאים עיקריים:

  • הפרט בארגון
  • עבודה עם ביצועים גבוהים
  • מובילים ומנהלים אנשים

9. ניהול תפעול

קורס זה נועד לצייד את התלמידים ביכולת לתאר ולנתח פעולות ולהבין את תחומי ההחלטה העיקריים בנושא פעולות ביחס לתהליך, קיבולת, מלאי, כוח אדם, איכות ומדידה.

10. מימון

הקורס MBA Finance מתמקד הן בתיאוריה והן בתרגול ברמה ארגונית ומשקיע. קורס זה יאפשר לתלמידים לפתח הבנה של ההיבטים המעשיים של המימון.

11. שיווק

קורס זה מספק לסטודנטים סקירה כללית על הפונקציה השיווקית ומיועד לתת לתלמידים אמון ביכולתם ליישם תיאוריה שיווקית בעסקים.

12. ייזום חדשנות חברתית

קורס זה מציע לסטודנטים לתואר שני במנהל עסקים מבוא לתחום החדשנות והחדשנות. אמנם יש פרספקטיבות מתפתחות רבות על החדשנות החברתית, אך בדרך כלל ניתן להבין את החדשנות החברתית כתזוזה מכוונת, חיובית ויצירתית בדפוסי המערכת החברתית-אקולוגית.

13. אסטרטגיה

מטרת הקורס להכיר לתלמידים את העקרונות והמושגים הבסיסיים של ניהול אסטרטגי. זה משמש הזדמנות לפתח את כישוריהם לחשיבה וניתוח אסטרטגי. התלמידים לומדים על אסטרטגיה עסקית וגיבוש אסטרטגיות ארגוניות הרלוונטיות לתעשיית המאקרו-סביבה ונהגים תחרותיים העומדים בפני הארגון, כמו גם על התפקיד שמטרתו, המשאבים והיכולות ממלאים בגיבוש האסטרטגיה והפעולה שלו. מטרה חשובה היא שהתלמיד יפתח קפדנות וביטחון ביכולת שלהם לחשוב ולעבוד בהקשר אסטרטגי.

14. המעבדה לחדשנות חברתית

קורס זה מדגיש את היישום הפרקטי של מושגי חדשנות חברתית בהקשרים בעולם האמיתי. זה בנוי כמעבדה שבונה על החומר הרעיוני שהוצג בקורס הליבה של חדשנות חברתית.

15. מודל עסקי חדשנות מעבדה

המעבדה לחקר החדשנות העסקית תספק לסטודנטים הזדמנות לבחון באופן ביקורתי, באמצעות השימוש המשולב בחשיבה אינטגרטיבית ומערכתית, מודלים עסקיים וחדשנות. בהדהוד עם החזון הרחב יותר של ה- GSB, הקורס משתמש בקונטקסט השוק המתפתח כרקע שבו ניתן לחקור את ההתפתחויות המסקרנות של חדשנות המגיבות לכלכלה מתנודדת, לא בטוחה, ועם זאת מבטיחה, כמו דרום אפריקה.

16. שיטות מחקר ודוח מחקר

קורס זה מועבר בשני חלקים. החלק הראשון יסייע בהכנת התלמידים לפרויקט המחקר במנהל עסקים, על ידי הכשרתם לפתח טיעון מנומק היטב, אמפירית קפדנית וכיצד לקבל החלטות על בסיס ראיות ומחקרים קיימים. במהלך החלק השני של הקורס, התלמידים ייקחו את מה שהם למדו וליישם את זה כדי לכתוב את נושא המחקר שלהם.

דרישות קבלה

תוכנית ה- GSB MBA מיועדת למבוגרים מוכשרים ובוגרים בעלי יכולת אקדמית מוכחת וניסיון עסקי, והם בעלי מוטיבציה גבוהה להצליח. הסטודנטים נבחרים, בין היתר, על יכולתם להתפתחות אישית ומקצועית. ה- GSB משתמש במספר קריטריונים בבחירת מועמדים.

כדי להיחשב למועמדים MBA GSB צריך:

  • להיות 25 שנים או יותר
  • יש לפחות שלוש שנות ניסיון בעבודה.
  • להיות דובר אנגלית. מועמדים אשר שפת האם שלהם אינה אנגלית יידרשו לייצר תעודת TOEFL כדי לאמת את השטרות באנגלית.
  • סיימו תואר ראשון או תואר ראשון או תואר מקביל תואר ראשון ברמה 8 דרך ניסיון בעבודה רלוונטית. מועמדים שאינם עומדים בדרישות התואר יכולים לחול על דרך התוואי של הכרה בלמידה מוקדמת (RPL) ולשלוח את טופס הערכת הלמידה (POL).
  • כל המועמדים נדרשים לכתוב את מבחן הקבלה ללימודים מתקדמים (GMAT) ולקבל ציון GMAT מקובל. ציון GMAT של 550 יהיה בדרך כלל נדרש. ה- GSB מציע קורס הכנה ל- GMAT בן חמישה ימים שיעזור לתלמידים להתכונן ל- GMAT.

בנוסף לקריטריונים שלעיל, ה- GSB משתמש במספר אינדיקטורים אחרים הכוללים מאמרים אודות ניסיון חיים, יעדים, עמדות וערכים, הערכות משני שופטים וכן פרטים על פעילויות עבודה, חינוך וחוץ-טבע.

עדכון אחרון: אוג 2020

אודות בית הספר

The University of Cape Town Graduate School of Business (GSB) is internationally renowned as one of a handful of business schools in Africa with the prestigious triple-crown accreditation with endorse ... קרא יותר

The University of Cape Town Graduate School of Business (GSB) is internationally renowned as one of a handful of business schools in Africa with the prestigious triple-crown accreditation with endorsements from EQUIS (the European Foundation for Management Development), AACSB (The Association to Advance Collegiate Schools of Business), and AMBA (The Association of MBAs). קרא פחות