תואר שני במנהל עסקים
Georgian Technical University
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Tbilisi, גאורגיה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
GEL 5,500 / per year *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
* שכר לימוד שנתי לסטודנטים זרים
מלגות
חקור הזדמנויות למלגות כדי לעזור במימון הלימודים שלך
מבוא
field`s הכלכלי ידע תיאורטי רחב המבוססים על חידושים שיש את היכולות של עבודה מעשית, הנושא את ערכי האנושות בכלל, הוראה מכוון על תלמידים. מטרת התוכנית היא להכשיר מומחים מוסמכים לתואר ראשון. המומחים יוכלו להתמודד עם הסוגיות המורכבות בכלכלה, להעריך את המצב הכלכלי הנוכחי ולעבוד בסביבה כלכלית חברתית דינמית.
תוכנית תנאים מוקדמים
המבקש מתקבל בהתאם לחקיקה הגיאורגית
למידה תוצאה / כישורים
ידע והבנה
- ידע מתקדם בתחום הלימוד, כולל ניתוח קריטי של תיאוריות ועקרונות;
- הבנת נושאים מורכבים בתחום הלימוד
ידע החלת
- יכולת להשתמש הן ספציפיות שדה מסוים שיטות נבחרות מסוימות לפתרון של בעיות;
- יכולת לבצע מחקרים ופרויקטים מעשיים בכיוונים שנקבעו מראש
ביצוע פסקי דין
- היכולת לבחור ולפרש נתונים ספציפיים שדה, גם לנתח נתונים ו / או מצבים מופשטים באמצעות סטנדרטים ושיטות שנבחרו מסוימים;
- יכולת לבצע שיפוט קול
כישורי תקשורת
- תקשורת ברורה ולקהונית;
- שמירה על כללי הדקדוק;
- ביצוע קונסטרוקציות בכתב הגיוני;
- הימנעות משפה מתוחכמת;
- תקשורת בשפות דוברות זרות;
- דיון בהצהרות הכלכליות התיאורטיות תוך שימוש בטענות מספקות;
- הצהרות בעל פה של נושאים מורכבים;
- הצגה פומבית והבעת דעות אישיות.
מיומנויות למידה
- מחקר מעמיק של דיסציפלינות תיאורטיות סוציו-אקונומיות תוך שימוש בשיטות מחקר מקדם יחידים לתכנית המאסטרים ולנוהג נוסף, הכרה בנושאים המורכבים של הכלכלה, במיוחד:
- כלכלה, במיוחד:
- לומד את המנגנון של תפקוד מכשירים כלכליים;
- מודעות לעקרונות וערכים כלכליים;
- הערכה קריטית של המצב הכלכלי הנוכחי ואירועים;
- הכרה בעקרונות העיקריים של הפעילות הכלכלית;
- הגדרת מנגנונים ותכונות תפקודם של שווקי מוצרים ושירותים;
- הערכת המוטיבציה של הצרכן והתנהגות היזם;
- הגדרת התנאים והמבנה של מבנה הארגון ופעילויות היזמות;
- הערכת ההוצאות והגורמים המשפיעים.
- סוגי השווקים ותכונות ומנגנונים תפקודיים.
- הגדרת נפח הייצור והתמחור. מודעות לנושאי איזון השוק.
- עקרונות רגולטוריים של מקרו-כלכלה והייחודיות שלהם.
- המודל הכולל של היצע וביקוש, המאקרו המאזן ואת מחזורי הפיתוח הכלכלי של השוק.
- המודעות לבעיות האבטלה, שוק העבודה, התעסוקה והשכר.
- מדיניות המדינה ומדיניות האשראי.
- מהות האינפלציה, הטיפוסים, הסיבות והניתוח של השפעותיה השליליות.
- מדיניות מס המדינה, תקציב ומבנה.
- הגדרת הגורמים למיתון.
- מדיניות ההשקעות הממשלתית.
- היבטים כלכליים של היווצרות החברה האזרחית.
- בעיות גלובליות נוכחיות.
- מגמות הפיתוח העדכניות ביותר בכלכלה העולמית.
- טרנספורמציות בכלכלה העולמית עקב תהליך הגלובליזציה.
- לימוד מודלים כלכליים אסטרטגיים של מדינות מתפתחות ומפותחות.
- סיווג שיטתי של המדינות.
- מדד עצמאות כלכלית.
- פוטנציאל המשאבים הטבעיים של גאורגיה.
- צריך להשתלב בחלל טרנס אירופאי.
- הגורמים החיצוניים לפיתוח כלכלי.
- ייחודו של היחסים הכלכליים הבינלאומיים, השדות, העקרונות הבסיסיים.
- הבעיות של סחר החוץ, מפרטים.
- תעריפים רגולטוריים ותעריפים לא רגולטוריים ומנגנונים של סחר חוץ.
- הסיבות והגורמים להזרמת הון ומוטיבציה.
- ניתוח ההשקעות וההשקעות הישירות הישירות.
- הסיבות להעברת כוח העבודה ולהכוונתו.
- הצורך לפרט את מדיניות המדינה של הגירת כוח העבודה ואת ההגירה מנגנוני פיקוח.
- אמצעי חילופי מידע וטכנולוגיות.
- אינטגרציה אירופית וקריטריון קופנהגן.
- הגדרת הייחודיות של התמחור בשוק העולמי.
- מחיר דעיכת, לפרט מדיניות המדינה מחיר המדינה.
- הסיבות להתפתחות אזורים עצמאיים וחופיים ומשטר תפקודם.
- מדינות פונקציות כלכליות, זכויות וחובות.
- המנגנונים של סיום ושינוי החוזים
- עיצוב חוזים בינלאומיים והגדרת השיטות והעקרונות.
- הצעה וקבלה.
- משלוחי סחורות.
- כוח עליון ופעולות מתאימות.
- מונחים כלכליים.
ערכים
- השתתפות בתהליך היווצרות ערך ושאיפת יישומה; דיוק של ערכים מקצועיים (דיוק, דייקנות, אובייקטיביות, שקיפות, ארגון וכו ').
- הגנה על זכויות אדם, אתיקה ונורמות מוסריות
טפסים ושיטות להשגת תוצאות הלמידה
הרצאה
סמינר (עובד בקבוצה)
שיעורים מעשיים
קורס עבודה / פרויקט
עבודה עצמאית טפסים ושיטות להשגת תוצאות הלמידה נכללים בתוכנית החינוכית וניתן למצוא באמצעות הקישור הבא: Http://www.gtu.ge/quality/pdf/sc.pdf
צורות בסיסיות של הוראה
הרצאה, סמינר, הכשרה מעבדתית והכשרה מעשית;
מחקר שדה;
קורס / פרויקט הקורס;
תואר ראשון, מאסטר ודוקטורט;
יִעוּץ.
ההרצאה הוא תהליך יצירתי בו משתתפים גם מרצה וגם סטודנט. המטרה הבסיסית של ההרצאה היא לסייע לתלמידים להבין את המושגים העיקריים של הנושא הנלמד, שמשמעותו תפיסה יצירתית ותקיפה של החומר. בנוסף, יש לשים לב למושגים בסיסיים, הגדרות, ייעודים, הנחות. ניתוח קריטי של נושאים מרכזיים, עובדות ורעיונות הוא הכרחי. ההרצאה צריכה לספק הבנה מדעית לוגית עקבית של מושגים בסיסיים מבלי להיכנס לפרטים מיותרים. לכן, זה צריך להיות הגיוני להשלים. יתר על כן, עובדות, דוגמאות, תוכניות, טיוטות, ניסויים ועזרים חזותיים אחרים יסייעו להסביר את הרעיון שהרצאה העלתה.
ההרצאה צריכה להבטיח את הניתוח הנכון של התהליך הדיאלקטי המדעי, ותתבסס על יכולתם של התלמידים לתפוס ולהבין את הבעיות המדעיות העיקריות.
החומר שנלמד בהרצאה יוצר את הקמתה של מערכת ידע שלמה, - עבודה עצמאית. התלמידים צריכים להתעניין בספרים ובמקורות מידע אחרים ולהיות מעוררים ללמוד באופן עצמאי, המהווה את הבסיס לחשיבה עצמאית, ניתוח ומסקנות.
בהתחשב בתכלית העיקרית של ההרצאה, רק חוויות יש לאפשר לפרופסורים לספק אותם, שכן הידע התיאורטי שלהם, הניסיון המעשי והמיומנויות הפדגוגיות מבטיחים הרצאות באיכות גבוהה. תוך כדי עבודה בנושאים המתודולוגיים, על המרצה להקדיש תשומת לב מיוחדת לעקביות החומר הנלמד, סגנון ההרצאה והקשר עם הקהל. המרצה צריך לעשות שימוש נרחב של עזרים חזותיים, כך התלמידים לקחת חלק פעיל בו.
החומר התיאורטי שניתן בהרצאה נתפס בצורה טובה יותר באמצעות סמינרים, הכשרה מעבדתית ואימונים מעשיים.
המטרה סֵמִינָר היא לאפשר לתלמידים להעמיק את הידע שלהם על הנושאים שנלמדו בהרצאה. תחת פיקוח של פרופסור או מורה מנוסה סטודנט או קבוצה של תלמידים למצוא מידע נוסף לתפוס, להכין מצגות, לכתוב מסות, וכו ' בסמינר מוצגים ומדווחים מסקנות. הממונה על הסמינר מרכז את התהליכים הללו.
הכשרה במעבדה היא יותר מודגשת ומסייעת לתלמידים לתהליכים ותפיסות טובים יותר. במעבדה סטודנט לומד כיצד לערוך ניסויים. במהלך האימון במעבדה סטודנט לומד כיצד לטפל, לווסת ולתקן את ציוד המעבדה. המיומנויות שנרכשו במעבדות הכשרה ניסיוניות מסייעות להבין טוב יותר את החומר התיאורטי שנלמד בהרצאה.
המטרה של הכשרה מעשית הוא למידה הדרגתית של החומר התיאורטי באמצעות פתרון בעיות קונקרטיות; זהו הבסיס של פיתוח מיומנויות לשימוש עצמאי. על המורה להקדיש תשומת לב מיוחדת לשיטות לפתרון בעיות, ביצוע טיוטות, סקיצות ומזימות, תוך שימוש בטכניקות מתאימות לחישובים ועוד.
מחקר שדה מסייעת לתלמידים להעמיק ולרכז את הידע הנרכש. הוא מפתח את המיומנויות של יישום הידע התיאורטי שלהם בפועל, תוך שימוש בשיטות האופייניות לנושא המדובר לפתרון בעיות.
עובד על קורס / פרויקט קורס הוא תהליך יצירתי. כל בנייה חדשה, מכונה, מכשיר, מכשיר אוטומטי, וכו ' מתוכננים על פי פרויקט. תהליך ההקמה מורכב הן מהתיאוריה והן מהפרקטיקה. במהלך תקופת ההכשרה סטודנט עושה פרויקטים הקורס על ידי יישום נתונים גרפיים; הפרויקטים הם, למעשה, את התוצאות הראשונות של עבודתם העצמאית למרות שהם מבוצעים תחת פיקוח המורה.
תואר ראשון, מאסטר ודוקטורט התזה היא השלב הסופי של שלב נפרד של תהליך ההוראה במוסד חינוכי גבוה. מטרתו היא להמחיש את הידע התיאורטי והמעשי שהסטודנטים קיבלו וכן להגיע לפתרון מוצק של בעיות מדעיות, טכניות, כלכליות או תעשייתיות קונקרטיות. התזה צריכה לחשוף את רמת השליטה בשיטות מחקר וביצוע ניסויים הקשורים לשאלות שהוצגו, כמו גם את נכונותו של התלמיד לעבוד באופן עצמאי בתחום מקצועו העתידי. מורה מנוסה מפקח על הגשמת הפרויקט.
במהלך התייעצויות על המורה לסייע לתלמידים לרכוש מיומנויות עבודה עצמאיות, ללמוד כיצד להשתמש בספרים אקדמיים ובמקורות אחרים בצורה נכונה ולפתור את הבעיות המתעוררות במהלך עבודתם העצמאית.
שיטות הוראה ולמידה
בתהליך הלמידה לא ניתן ללמוד כל נושא קונקרטי באמצעות שיטה אחת בלבד. המורה צריך להשתמש בשיטות שונות במהלך תהליך ההוראה; גם שילוב של שיטות משמש לעתים קרובות. בתהליך של שיטות הוראה לעתים קרובות להשלים אחד אחר.
שיטות הלימוד וההוראה הנפוצות ביותר, כמו גם הגדרותיהן, מפורטות להלן. המורה צריך לבחור את השיטה הנכונה על פי המטרה הבעייתית והבעייתית.
- דיון / דיונים. זוהי השיטה הנפוצה ביותר בהוראה אינטראקטיבית. תהליך הדיון מגדיל מאוד את איכות המעורבות של התלמידים ואת פעילותם. דיון עשוי להפוך לטיעון, ותהליך זה אינו מוגבל רק לשאלות שמציב המורה. הוא מפתח את כישורי התלמידים של החשיבה ומבסס את הרעיונות שלהם.
- הוראה שיתופית היא אסטרטגיה חינוכית בתהליך שכל אחד מחברי הקבוצה לא רק צריך ללמוד את הנושא בעצמו, אלא גם לעזור לתלמידו ללמוד את זה טוב יותר. כל חבר בקבוצה עובד על הבעיה עד שכולם מנהלים את הבעיה.
- עבודה משותפת ; שימוש בשיטה זו מרמז על חלוקת תלמידים לקבוצות נפרדות ומתן לכל קבוצה את משימתה. חברי הקבוצה עובדים על הנושאים שלהם באופן אישי, ובו בזמן חולקים את דעותיהם עם שאר חברי הקבוצה. על פי הבעיה העולה, ניתן להעביר את התפקידים בין חברי הקבוצה בתהליך זה. אסטרטגיה זו מבטיחה את המעורבות המרבית של התלמידים בתהליך הלמידה.
- למידה המבוססת על בעיות (PBL) היא שיטה המשתמשת בבעיית קונקרטי כמו השלב הראשוני הן לרכישת ידע חדש והן בתהליך האינטגרציה.
- השיטה ההוריסטית מבוססת על פתרון שלב אחר שלב של בעיה נתונה. היא מתממשת באמצעות קיבוע עצמאי של העובדות בהליך ההוראה וקביעת הקשרים ביניהן.
- מקרה מבחן - המורה דן במקרים קונקרטיים יחד עם התלמידים והם לומדים את הנושא ביסודיות. לדוגמה, בתחום הבטיחות ההנדסית, זה יכול להיות דיון בתאונה או באסון קונקרטי, או במדע המדינה, זה יכול להיות מחקר של בעיה קונקרטית, למשל, קרבך (סכסוך ארמני-אזרי).
- סערה במוח - שיטה זו מרמזת על יצירת והצגת רעיונות ורעיונות שונים באופן קיצוני על נושא נתון ככל האפשר. שיטה זו קובעת תנאים לפיתוח גישה יצירתית כלפי בעיה. שיטה זו יעילה בקבוצה גדולה של תלמידים והיא מורכבת מהשלבים הבאים:
- תוך שימוש בגישה יצירתית להגדרת בעיה / בעיה;
- עבור פרק זמן מסוים (בעיקר על הלוח) רעיונות הסטודנטים על הבעיה ללא כל ביקורת;
- קביעת קריטריונים להערכה לקביעת ההתאמה של הרעיון למטרת המחקר;
- הערכת הרעיונות שנבחרו על פי הקריטריונים שנקבעו קודם לכן;
- בחירת הרעיונות שרובם מתאימים לנושא הנתון על ידי יישום שיטת ההדרה;
- חושפים את הרעיון הטוב ביותר לפתרון הבעיה הנתונה.
- משחקי תפקידים וסימולציות שמשחקים לפי תרחיש שהוכנה בעבר מאפשרים לתלמידים להעריך את הבעיה מנקודות מבט שונות. הם עוזרים לתלמידים ליצור נקודות מבט חלופיות. משחקים כאלה, כמו גם דיונים לעזור לתלמידים לפתח מיומנויות של עצמאי להביע את הרעיונות שלהם ולהשתתף בדיונים.
- שיטת ההדגמה מרמזת על הצגת מידע בעזרת עזרים חזותיים. זה די יעיל להגיע לתוצאה הנדרשת. לעתים קרובות מומלץ להציג את החומר בו זמנית באמצעים אודיו ויזואליים. את החומר ניתן להציג הן על ידי מורה והן על ידי תלמיד. שיטה זו מסייעת לנו לעשות צעדים שונים של תפיסת חומר ההוראה בצורה ברורה יותר, לציין אילו צעדים התלמידים אמורים לקחת באופן עצמאי; במקביל אסטרטגיה זו חזותית מראה את המהות של בעיה / בעיה. הפגנה יכולה להיות פשוטה מאוד.
- שיטה אינדוקטיבית קובעת צורה כזו של העברת כל סוג של ידע, כאשר בתהליך של למידה של הרכבת המחשבה מכוונת מן העובדות לעבר הכללה, כלומר בעת הצגת החומר התהליך הולך מבטון אל כללי.
- שיטה דדוקטיבית קובעת צורה כזו של העברת כל סוג של ידע, המציג תהליך לוגי של גילוי ידע חדש על בסיס הידע הכללי, כלומר התהליך עובר מ כללי אל בטון.
- השיטה האנליטית מסייעת לנו לחלק את כל חומר ההוראה לחלקים מכוונים. בדרך זו מפשט את הפירוש המפורט של נושאים נפרדים בתוך הבעיה המורכבת הנתונה.
- השיטה הסינתטית מרמזת על יצירת סוגיה אחת מכמה סוגים נפרדים. שיטה זו מסייעת לתלמידים לפתח את היכולת לראות את הבעיה כולה.
- שיטה מילולית או בעל פה כוללת הרצאה, קריינות, שיחה וכו '. במהלך התהליך המורה מעביר, מסביר את החומר בעל פה, ותלמידים תופסים ולומדים אותו על ידי הבנה ושינון.
- השיטה הכתובה מרמזת על צורות הפעילות הבאות: העתקה, רישום הערות, חיבור תזות, כתיבת חיבורים ועוד.
- שיטת המעבדה מרמזת על צורות הפעילות הבאות: עריכת ניסויים, הצגת חומרי וידאו ועוד.
- שיטות מעשיות מאחדות את כל צורות ההוראה המעודדות פיתוח מיומנויות מעשיות בקרב התלמידים. במקרה זה, התלמיד מבצע באופן עצמאי סוגים שונים של פעילות על בסיס הידע שנרכש, כגון לימוד שדה, תרגול הוראה, עבודת שדה וכו '.
- שיטת ההסבר מבוססת על דיון בסוגיה נתונה. בתהליך ההסבר של החומר מביא המורה דוגמאות מוחשיות הניתוח המפורט שלהן נעשה במסגרת הנושא הנתון.
- הוראה ממוקדת-פעילות פירושה מעורבות פעילה של מורים ותלמידים בתהליך ההוראה, כאשר מתרחשת פרשנות מעשית לחומר התיאורטי.
- עיצוב והצגת פרויקט. בעת תכנון הפרויקט, סטודנט מיישם את הידע והמיומנויות שרכש לפתרון בעיה. ההוראה באמצעות עיצוב פרויקטים מגבירה את המוטיבציה והאחריות של התלמידים. העבודה על הפרויקט כוללת את שלבי התכנון, המחקר, הפעילות המעשית והצגת התוצאות על פי הנושא הנבחר. הפרויקט נחשב להסתיים אם תוצאותיו מוצגות בצורה ברורה, משכנעת ובצדק. זה יכול להתבצע בנפרד, בזוגות או בקבוצות; כמו כן, במסגרת נושא אחד או יותר (שילוב נושאים); בסיום הפרויקט מוצג לקהל רחב.
- E-learning מרמז באמצעות האינטרנט ומולטימדיה פירושו בתהליך ההוראה. הוא כולל את כל מרכיביו של תהליך ההוראה (מטרות, תוכן, שיטות, אמצעים וכו '); מימוש מרכיבים אלו מתבצע באמצעים ספציפיים. ישנם שלושה סוגים של e-learning:
- שכר לימוד מלא; כאשר תהליך ההוראה מתרחש בשעות המורים והתלמידים, והעברת חומר ההוראה מתבצעת באמצעות קורס אלקטרוני;
- למידה מרחוק פירושה ניהול תהליך ההוראה בהעדר פרופסור. קורס ההוראה מתנהל מרחוק; בפורמט האלקטרוני.
- היברידי (במשרה מלאה / מרוחקת) - ההוראה נעשית בעיקר מרחוק אבל חלק מסוים ממנה מתבצע בשעות מגע.
Spheres של תעסוקה
- מוסדות ציבור;
- ממשלתיים וארגונים לא ממשלתיים;
- גופים גיאורגיים מייצגים של ארגונים בינלאומיים; מפעלים ממלכתיים וממלכתיים (חברות)